Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK
JAMK tarjoaa pelialan tradenomikoulutusta englanniksi. Lue lisää englanninkieliseltä sivulta. Yhteyshenkilö: Mika Karhulahti, mika.karhulahti@jamk.fi
JAMK tarjoaa pelialan tradenomikoulutusta englanniksi. Lue lisää englanninkieliseltä sivulta. Yhteyshenkilö: Mika Karhulahti, mika.karhulahti@jamk.fi
Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka Koulutusohjelma tarjoaa insinöörikoulutuksen, jossa voi ammattiopinnoissa syventyä peleihin ja interaktiivisiin teknologioihin. Tässä osaamispolussa yhdistyvät luovuus, ohjelmistotekninen osaaminen, digitaalinen media sekä projektityöskentely. Sovellusalueita ovat viihde- ja hyötypelit sekä interaktiiviset käyttöliittymät. Koulutus tarjoaa valmiudet työskennellä peliteollisuudessa. Yhteyshenkilö: Taisto Suominen, taisto.suominen@turkuamk.fi Koulutuksen kesto 4 vuotta / 240 opintopistettä. Pelialan opintoja 140 opintopistettä. Koulutuskieli: […]
Tradenomi (AMK): Tietojenkäsittelytiede Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelmasta valmistut tradenomiksi erilaisiin ohjelmointi- ja tietojenkäsittelytehtäviin. Suuri osa opiskelijoista suuntautuu palveluliiketoiminta-alalle, missä voi toteuttaa erilaisia ohjelmistoja, mobiilisovelluksia ja muita digitaalisia palveluita. Voit opiskella myös pelialan erityisosaajaksi, jolloin työnkuva voi olla peliohjelmoija, -graafikko tai -tuottaja. Pelituotannon opintosuunnan opinnoista yksi vuosi toteutetaan englanninkielisenä TAMK Game Academy:ssa. Yhteyshenkilö: Toni Pippola, toni.pippola@tuni.fi Koulutuksen kesto: […]
Metropoliassa voi opiskella pelialaa insinööri- ja muotoilijatutkintojen osana. Lisätietoa Metropolian pelikoulutuksesta ja peliprojekteista Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka Insinöörikoulutus, joka pohjautuu matemaattisluonnontieteelliseen osaamiseen. Pelikehityksen pääaineessa tähdätään ohjelmistotuotanto-osaamiseen, joka suuntautuu peleihin ja pelillisiin sovelluksiin. Kurssisisällöt käsittelevät mm. seuraavia asioita: C++, C#, pelikehitys, pelisuunnittelu, tekoälyt ja algoritmit, VR/AR ja pelikonsolikehitys, pelien backend-ohjelmointi ja grafiikkaohjelmointi, yrittäjyyttä unohtamatta. Opintojen […]
Insinööri (AMK): Tieto- ja viestintätekniikka Insinöörikoulutuksen (4 vuotta, 240 op) voi valita itselleen suuntautumisalaksi mediatekniikan, jonka koulutus antaa perusvalmiudet pelialalle suuntautuviin tehtäviin. Suuntautumisala valitaan toisena opiskeluvuonna. Pelikoulutukseen kuuluu seuraavat kurssit: Game programming essentials 4, Game programming advanced 4, Game engines and algorithms 4, Game Design 4, Game Programming in Mathematics and Physics 3, Game development […]