Arkisto: Ammattioppilaitos ja kansanopisto
Prakticum
Lybeckerin opisto
Omnian ammattiopisto
Suupohjan koulutuskuntayhtymä
Business College Helsinki
Ohjelmistokehittäjä (ammatillinen perustutkinto): Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto Business College Helsingissä Ohjelmistokehittäjän perustutkinnon opiskelijat voivat erikoistua peli- tai web-ohjelmointiin. Peliohjelmoinnissa opinnot painottuvat C#-ohjelmointiin sekä Unity-pelimoottorin käyttöön. Tämän lisäksi opintojen aikana käydään pelinkehityksen eri osa-alueita sekä vaiheita läpi mm. pelisuunnittelua, -tuotantoa ja -grafiikkaa. Opintojen aikana tehdään useampi peliprojekti ryhmätyönä. Koulutuksen laajuus: 180 osaamispistettä Koulutuskieli: Suomi Yhteyshenkilö: Vera […]
Stadin ammattiopisto
Stadin AO: Pelit ja animaatio Stadin AO:n Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinnossa voi opiskella pelikehitystä, pelitaidetta ja animaatiota. Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkintoon kuuluvat perusteet media-alalla toimimisesta ja monipuolisten mediamateriaalien tekemisestä videota, valokuvaa, tekstiä ja grafiikkaa sekä ääntä yhdistelemällä. Opinnoissa voi erikoistua peleihin ja animaatioon. Ne sisältävät pelisuunnittelua, pelitaiteen (2D ja 3D) ja pelikoodauksen sekä […]
Sataedu
Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto (ammatillinen perustutkinto): Peliala Tutkintonimike: Pelituotannon toteuttaja Koulutuksessa painottuu pelinkehityksen eri vaiheet: pelisuunnittelu, 3D-mallintaminen, 2D-grafiikka, animaatio, koodaus sekä pelimoottorien käyttö. Koulutuksessa harjoitellaan kyseisiä taitoja ja tiimityöskentelyä projektitöitä tekemällä. Koulutukseen voi hakea yhteishaun ja jatkuvan haun kautta. Yhteyshenkilöt: Saija Ketola, saija.ketola@sataedu.fi ja Jani Gröhn, jani.grohn@sataedu.fi Koulutuksen kesto: 2-3 vuotta / 180 osaamispistettä […]
Careeria
Ohjelmistokehittäjä (ammatillinen perustutkinto): Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto Careeriassa Ohjelmistokehittäjän perustutkinnon suurimmat painotukset ovat full stack -kehittäminen, pelikehittäminen sekä virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden ratkaisujen kehittäminen. Pelikehittäjä-suuntautuminen painottuu Unity-pelimoottoriin, C#-ohjelmointiin, pelimekaniikkojen suunnitteluun ja toteutukseen, peliprojektien kehittämiseen hyödyntäen ketterää kehittämistä (Scrum), Game Jameihin osallistumiseen sekä VR/XR- ja tekoälyn simulaatioiden kehittämiseen. Koulutuksen laajuus: 180 osaamispistettä Koulutuskieli: Suomi Ota yhteyttä: […]